Waarom DAANtje?

Met Stichting DAANtje willen wij pleeggezinnen en gezinshuizen ondersteunen om het werk wat zij doen net even iets makkelijker en aangenamer te maken. Zodat zij ook in de toekomst, verschil kunnen blijven maken in de levens van pleegkinderen.

Stichting DAANtje is een initiatief van Peter en Tamara Brons, zorgondernemers bij Gezinshuis Bethesda in Kootwijkerbroek.

Sinds 2007 vangen Peter en Tamara kinderen op die niet meer bij hun ouders kunnen wonen. Sinds 2014 doen zij dit in de vorm van een Gezinshuis.

Door de opgedane ervaring weten zij wat het is om pleegouder te zijn: een mooie taak waarin je verschil kunt maken in het leven van kinderen. Tegelijk is de praktijk niet altijd eenvoudig. Er kan steeds minder een beroep gedaan worden op begeleiders en financiële regelingen worden versoberd of zelfs afgeschaft.

Omdat Peter en Tamara zich gezegend voelen met de plek waar zij mogen wonen en werken en de wijze waarop zij een verschil kunnen maken in de levens van kinderen ontstond er een verlangen om deze zegen ook ‘uit te delen’ aan de omgeving. Hieruit is Stichting DAANtje ontstaan.